MODELLING THE СONTENT OF PERSONAL AND META-SUBJECT RESULTS OF TRAINING (ON THE EXAMPLE OF SUBJECT DOMAIN “PHYSICAL CULTURE”)
Abstract and keywords
Abstract (English):
the article reveals the content of the training that provide implementation of requirements of the Federal state educational standard which sometimes causes serious difficulties at elementary school. The author offers one of the options of interpreting the content of personal and metasubject results that can help teachers of physical culture to create conditions for implementing the Standard considering the specifics of P.E. at elementary school.

Keywords:
physical culture, personal results of training, meta-subject results of training, Federal state educational standard of the primary general education.
Text

Окончание. Начало в № 6 — 2014.

Учителя физической культуры, как правило, не используют Примерную программу, а проектируют образовательный процесс на основе авторских рабочих программ: В.Я. Лях, А.П. Матвеев, И.А. Винер и др. В связи с этим предлагаемую динамическую модель формирования личностных и метапредметных результатов обучения младших школьников необходимо конкретизировать в соответствии с содержательными особенностями выбранной авторской рабочей программы. В качестве примера покажем, как это можно сделать на основе рабочей программы В.И. Ляха [1].

ДИНАМИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬ ФОРМИРОВАНИЯ ЛИЧНОСТНЫХ РЕЗУЛЬТАТОВ ОБУЧЕНИЯ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ В СООТВЕТСТВИИ С РАБОЧЕЙ ПРОГРАММОЙ ПО ФИЗИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЕ В.И. ЛЯХА

1. Формирование чувства гордости за свою Родину, российский народ и историю России, осознание своей этнической и национальной принадлежности:

1-й класс. Понимание и умение объяснить смысл и символику Олимпийских игр, осведомленность об успехах российских спортсменов (не менее двух в каждом из базовых видов спорта: легкая атлетика, гимнастика, футбол, баскетбол, волейбол; зимние и водные виды спорта).

References

1. Lyakh V.I. Fizicheskaya kul´tura: rabochie programmy. Predmetnaya liniya uchebnikov V.I. Lyakha. 1-4 kl. [Physical education: working programs. Subject line of textbooks of V.I. Lyakh. 1-4 grades]. Moscow, Prosveshchenie Publ., 2012.

2. Naumenko Yu.V., Naumenko O.V. Metodicheskoe soprovozhdenie upravleniya formirovaniem universal´nykh uchebnykh deystviy v osnovnoy shkole. Innovatsii v obrazovanii [Methodological support for managing the formation of universal educational activities in primary school], 2013, I. 6.

3. Primernaya programma po fizicheskoy kul´ture [Approximate program on physical training]. Primernye programmy po uchebnym predmetam. Nachal´naya shkola. V 2 ch. Ch. 2. [Sample programs for academic subjects. Primary School. In 2 V. Part 2]. Moscow, Prosveshchenie Publ., 2010.

4. Federal´nyy gosudarstvennyy obrazovatel´nyy standart nachal´nogo obshchego obrazovaniya. Utverzhden prikazom Ministerstva obrazovaniya i nauki RF ot 06.10.2009 № 373 (s izmeneniyami ot 26.11.2010) [Federal State Educational Standard primary education. Approved by the Ministry of Education and Science of the Russian Federation of 06.10.2009 № 373 (as amended on 26.11.2010)]. (in Russian)

5. Khutorskoy A.V. Opredelenie obshchepredmetnogo soderzhaniya i klyuchevykh kompetentsiy kak kharakteristika novogo podkhoda k konstruirovaniyu obrazovatel´nykh standartov [Definition of general subject matter and core competencies as a characteristic of the new approach to the design of educational standards] Available at: http: /www.eidos.ru/journal/ (Accessed: 11 January 2015).

Login or Create
* Forgot password?