ON THE ISSUE OF SUPPLY AND DEMAND OF MARKETING SPECIALISTS IN THE ULYANOVSK REGION
Abstract and keywords
Abstract (English):
Many publications of Russian and foreign researchers tell about need of critical reconsideration of programs of marketing education. The priority in this process is taken by a problem of reduction of the content of vocational training of marketing specialists in compliance with the requirements of labor market. The cause is that, on the one hand, the demand of graduates is observed by labor market, on the other hand - employers are not quite satisfied with the level of their competence. Results of research of a demand of marketing specialists by labor market of the Ulyanovsk region and poll of the high school teachers participating in vocational training of marketing specialists about the formed competences and personal characteristics of future marketing specialists are presented in this article. In the article the attention to a question of is also paid what professional knowledge, abilities and personal qualities is not enough for the young specialists in marketing who just left walls of higher education institution, ways of overcoming of barriers "good theoretical base - bad orientation to practical activities" within training are given in higher education institution. In the conclusion the conclusion about what "portrait" of the modern marketing specialist who left walls of higher education institution is drawn.

Keywords:
marketing, marketing education, marketing specialists, labor market, Ulyanovsk region.
Text

С ноября 2013 г. по сентябрь 2014 г. в Ульяновской области был реализован социально значимый проект «Исследование системы высшего образования: гармонизация отношений между рынком труда и рынком образовательных услуг», который направлен на определение путей приведения содержания и структуры профессионального образования в соответствие с потребностями рынка труда на основе исследования проблем взаимодействия системы высшего образования с рынком труда в четырех регионах Приволжского округа Российской Федерации: 

Республика Татарстан, Республика Марий Эл, Республика Чувашия и Ульяновская область1. Организатором проекта является фонд «Республиканский центр маркетинговых исследований, консалтинга и обучения» — ведущая некоммерческая организация в области маркетинга в Республике Татарстан, основанная в 1997 г. Фонд создан с целью формирования современной маркетинговой среды. Он реализует проекты в области маркетингового образования, организует взаимодействие между профессиональным и академическим сообществом, проводит фундаментальные исследования в области маркетинга.

____________________

1Грант Открытого конкурса Института проблем гражданского общества, проводимого в соответствии с Распоряжением Президента Российской Федерации от 29 марта 2013 г. № 115-рп «Об обеспечении в 2013 году государственной поддержки некоммерческих неправительственных организаций, реализующих социально значимые проекты и участвующих в развитии институтов гражданского общества».

References

1. Panin A. Sostoyanie rynka truda v RF v 2013 g. [Status of the labor market in Russia in 2013]. Available at: http://www/polit-info.ru

Login or Create
* Forgot password?