The production capacity of industrial enterprises meets a growing demand for its products through the application of innovative approaches to management. Tendency to increase the intermediary chain in the production and distribution of products of industrial enterprises, as well as a high degree of dependence on the supply of industrial resources and marketing of consumer products, due to their location in the middle of the production chain, increases the bargaining power of suppliers and distributors. In these circumstances, management approaches are a tool to increase the market power of an industrial enterprise and restore the balance of market forces needed to ensure effective functioning of the market.
approaches to management, strategy development, industry, industrial complex
Процесс управления промышленным предприятием начинается с формулирования миссии и цели предприятия, а также с разработки стратегии его развития. После чего производится оценка рыночной позиции предприятия и его конкурентоспособности, производится анализ окружающей политической, экологической и социально-экономической среды, а также анализ рисков реализации стратегии. После этого происходит распределение обязанностей и ресурсов предприятия. Затем стратегия реализуется под четким и планомерным контролем со стороны руководства предприятия. При необходимости стратегия корректируется. Структура управления промышленным предприятием включает в себя:
- управление производством;
- управление рисками;
- управление персоналом;
- управление мобильностью;
- управление финансами;
- маркетинг и управление сбытом;
- обеспечение соблюдения экологических норм и защиты окружающей среды.