THE BASIS FOR ORGANIZATION OF UNIVERSAL LEARNING ACTIVITIES FORMING PROCESS BY YOUNGER SCHOOLCHILDREN
Abstract and keywords
Abstract (English):
The article discusses the actual problem - the successful achievement by younger schoolchildren of metasubject results that meet the requirements of the Federal state educational standard of primary education. Operational characteristics of universal learning activities are given, the knowledge of which could be of great help to the teacher in the selection of the content of various kinds of universal learning activities.

Keywords:
Federal state educational standard of primary education, metasubject achieving results, universal learning activities, kinds, operations, characteristic.
Text

В Федеральном государственном образовательном стандарте начального общего образования (ФГОС НОО), как известно, выделяются требования к результатам освоения Основной образовательной программы (рис. 1). 

Наибольшие трудности у практических работников вызывает организация учебного процесса с целью формирования метапредметных результатов. Основная сложность связана с тем, что учитель не может «материализовать» – раскрыть конкретное содержание каждого универсального умения, а поэтому не находит соответствующих методов их развития.

Напомним, что в соответствии с ФГОС НОО главным метапредметным результатом обучения в начальной школе является сформированность универсальных учебных действий (рис. 2).

Login or Create
* Forgot password?