ATTAINMENT OF METASUBJECT AND PERSONAL RESULTS BY MEANS OF LEARNING KIT «PRIMARY SCHOOL OF XXI CENTURY» TRAINING
Abstract and keywords
Abstract (English):
The article defines the pedagogical potential of teaching materials “Primary school in the XXI century”, which can be used to achieve highquality educational outcomes, gives the author’s approach to the methods and technologies of training for requirements realization of the Federal State Educational Standard of Primary Education of the second generation with regard to formation of metasubject results. This article is intended to help elementary school teachers in the choice of training resources.

Keywords:
Federal State Educational Standard of Primary Education, primary schoolchild, training resources, innovative technologies, subject, metasubject, personal results.
Text

В связи с завершением первых четырех лет обучения в начальной школе по Федеральному государственному образовательному стандарту возникла необходимость оценить средства обучения, по которым осуществлялся учебный процесс. Известно, что в каждой системе средств обучения есть свои достоинства, методические подходы и технологические находки, которые, по мнению авторов, обеспечивают достижение требований стандарта. Редакция журнала посчитала целесообразным обратиться не к авторам учебников, а к практическим работникам, которые анализируют средства обучения, помогают учителям начальной школы выбрать их в соответствии со своими профессиональными приоритетами, запросами детей и родителей. Предлагаем читателям статью об УМК «Начальная школа XXI века». Коллектив данного комплекта удостоен Премии Президента РФ в области образования, а также стал победителем конкурса по созданию учебников нового поколения, проводимого Национальным фондом подготовки кадров и Министерством образования и науки Российской Федерации.

От редакции

References

1. Zhurova L.E. Besedy s uchitelem: metodika obucheniya [Interviews with the teacher: learning methodology]. 1 grade. Moscow, Ventana-Graf Publ., 2004. 383 p.

2. Vinogradova N.F. Okruzhayushchiy mir: metodika obucheniya [The world around us: learning methodology]. 3-4 grades. Moscow, Ventana-Graf Publ., 2013. 240 p.

3. Efrosinina L.A. Literaturnoe chtenie: metodika obucheniya [Literary reading: learning methodology]. 1 grade. Moscow, Ventana-Graf Publ., 2013. 192 p.

4. Zhurova L.E., Evdokimova A.O. Bukvar’ [Primer]. Moscow, Ventana-Graf Publ., 2012. 160 p.

5. Ivanov S.V., Kuznetsova M.I., Evdokimova A.O. Russkiy yazyk. 1 klass. Kommentarii k urokam. FGOS. [Russian language. 1 class. Comments to the lessons]. Moscow, Ventana-Graf Publ., 2013. 273 p.

6. Rudnitskaya V.N., Kochurova E.E., Rydze O.A. Matematika [Mathematics]. Moscow, Ventana-Graf Publ., 2011. 128 p.

Login or Create
* Forgot password?