NEW VECTORS IN ADDITIONAL PROFESSIONAL EDUCATION OF EDUCATION ORGANIZATION’S DIRECTORS: ANALYSIS AND SEARCH FOR SOLUTIONS
Abstract and keywords
Abstract (English):
The article considers approaches, made a lasting impact on the development of additional pedagogical professional education, new vectors in development of additional professional education which includes education of managerial human resources in the system of education.

Keywords:
system of additional professional education, project of Federal targeted program of education development, managerial human resources training, corporate university, concept of training society.
Text

Принято считать, что в современных условиях система дополнительного профессионального образования (ДПО) отвечает образовательным интересам, как отдельной личности, так и общества в целом, как требованиям работодателей, так и запросам работников, и является звеном, которое связывает между собой различные сегменты образовательного процесса и отрасли экономики.

Система дополнительного профессионального педагогического образования (ДППО) достаточно динамична и адекватна уровню социально-экономического развития страны.

Для достижения соответствия образовательных услуг вызовам времени необходимо, с одной стороны, проанализировать нынешнее состояние системы и соотнести с требованиями к современному педагогическому работнику, а с другой стороны, используя тренды современного образования, определить новые векторы развития дополнительного профессионального образования педагогических работников.

References

1. Glukhikh, L.V. Realizatsiya komplementarnoy strategii posredstvom konkurentnogo mekhanizma vedeniya biznesa [Implementation of complementary strategies through a competitive mechanism of doing business] Nauchnyy zhurnal KubGAU [Scientific Journal KubGAU]. 2014, I. 101(07), pp. 1-13. Available at: http://ej.kubagro.ru/2014/07/pdf/21.pdf

2. Ponarina E.V. Korporativnyy universitet rodilsya. V Rossii on-pervyy [Corporate University was born. In Russia, it is the first]. Poisk [Search]. 2004, I. 28-29, p. 22.

3. Poslanie Prezidenta Rossiyskoy Federatsii Federal’nomu sobraniyu Rossiyskoy Federatsii 2006 goda [The message of the Russian President to the Federal Assembly of the Russian Federation in 2006]. Moscow, p. 96.

4. Forsayt 2035 [Foresight 2035]. Available at: http://www.asi.ru/molprof/foresight/12254/

5. HR-PORTAL Korporativnyy universitet. Osnovnye problemy i tendentsii. [HR-PORTAL Corporate University. Key issues and trends]. Available at: http://www.hr-portal.ru/article/korporativnyy-universitetosnovnye-problemy-i-tendencii

6. Argyris, C., & Schön, D. (1978) Organizational learning: A theory of action perspective, Reading.

7. Dixon N., 1994. Imperfect competition and macroeconomics: A survey H Dixon, N Rankin OxfordEconomic Papers, 171-199, P. 25

8. Dixon, R.W. and R.J. Charlson (1994), Development of a new real-time method for measuring S(IV) in cloud water using a counter-flow virtual impactor, Tellus, 46B, 193-204.R. 5.

9. Marquardt M., Reynolds A. (1994). The Global Learning Organization. Burr Ridge: Irwin Professional Publishing. 1994. P. 22

10. Pedler M., Burgoyne J., Boydell T, 1991. Pedler M, Burgoyne J, Boydell T. The Learning Company: A Strategy fo Sustainable Development. McGrawñHill, London; 1991. P. 1

11. Watkins K., Marsick V, 1992. R. 118 ‘Building the learning organization: a new role for human resource developers’, Studies in Continuing Education 14(2).

12. Watkins K., Marsick V. (1993) Sculpting the Learning Organization, San Francisco: Jossey-Bass. 1993. R. 8

Login or Create
* Forgot password?