Abstract and keywords
Abstract (English):
This article examines the effective model of “compression” and visualization of educational information – notes-metaplans. It provides the definition, rules of composition. The possibility and practicability of presentation of educational information on higher mathematics with the help of notes-metaplans is observed.

Keywords:
educational information, visualization, “compression”, notes-metaplans
Text

В процессе чтения лекций по высшей математике возникают проблемы, связанные с представлением учебной информации преподавателем, восприятием и воспроизведением её студентами. Многочисленные исследования показывают, что лучше всего информация воспринимается в «сжатом» и визуальном виде.

References

1. Lavrent´ev G. V. Innovatsionnye obuchayushchie tekhnologii v professional´noy podgotovke spetsialistov / G. V. Lavrent´ev, N. B. Lavrent´eva, N. A. Neudakhina. - Ch.2. - Barnaul: Izd-vo Alt. un-ta, 2002. - 232s.

2. Stepanova-Bykova A.S. Metodika professional´nogo obucheniya: kurs lektsiy / A. S. Stepanova-Bykova, T. G. Dulinets. - Krasnoyarsk: IPK SFU, 2009 - 299 s.

3. Mukoseenko O.A. Konspekty - metaplany po vysshey matematike: uchebnoe posobie. - O.A. Mukoseenko. - Donetsk: Izd-vo «Noulidzh» (donetskoe otdelenie), 2014. - 60 s


Login or Create
* Forgot password?