ACTIVITY APPROACH TO THE LEARNING: NEW TERMINOLOGY OR REAL ADVANTAGES?
Abstract and keywords
Abstract (English):
The article considers the problem of misunderstanding of the activity approach to learning specific, replacement of many key statements of this approach by more evident and known. As this approach is the basis of the Federal state educational standards, it is important to formulate the criteria of activity approach, which allow to see the new, that this approach offers.

Keywords:
FSES, activity approaches to learning, activity, work method.
Text

С 2011–2012 учебного года все российские школы работают по новому образовательному стандарту для начальной школы (Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования, 2011 ФГОС НОО), реализуя, как утверждается в самом Стандарте, системно- деятельностный подход ФГОС НОО, включает в себя требования к результатам, структуре и условиям реализации основной образовательной программы начального общего
образования, и на его основе каждое образовательное учреждение составляет свою образовательную программу (ООП НОО).

References

1. Bol’shoy psikhologicheskiy slovar’ [Great psychological dictionary]. Moscow, 2003.

2. Gal’perin P.Ya. Lektsii po psikhologii [Lectures on psychology]. Moscow, 2002.

3. Davydov V.V. Teoriya razvivayushchego obucheniya [The theory of developmental learning]. Moscow, INTOR Publ., 1996.

4. D’yachenko V. Razvivayushchee obuchenie i razvitie lichnosti [Developmental training and personal development]. Narodnoe obrazovanie [Public Education]. 1998, I. 7/8.

5. Leont’ev A.N. Psikhologicheskie voprosy soznatel’nosti ucheniya [Psychological questions of the consciousness of the doctrine]. Teorii ucheniya. Khrestomatiya [Theory of learning. Reader]. Moscow, 1998.

6. Nikola G., Talyzina N.F. Formirovanie obshchikh priemov resheniya arifmeticheskikh zadach [Formation of general methods for solving arithmetic problems]. Fomirovanie priemov matematicheskogo myshleniya [Fomirovanie receptions of mathematical thinking]. Moscow, 1995.

7. Samarin Yu.A. O kontseptsii tak nazyvaemykh «umstvennykh deystviy» P.Ya. Gal’perina [On the concept of the so-called “mental actions” of P.Ya. Galperin]. Voprosy psikhologii [Questions of Psychology]. 1959, I. 5.

8. Shchedrovitskiy G.P. Sistema pedagogicheskikh issledovaniy (metodologicheskiy analiz) [The system of pedagogical research (methodological analysis)]. Pedagogika i logika [Pedagogy and Logic]. Moscow, 1993.

9. Federal’nyy gosudarstvennyy obrazovatel’nyy standart nachal’nogo obshchego obrazovaniya [Federal state educational standard of primary general education]. Moscow, 2009.

Login or Create
* Forgot password?