ACHIEVING SUCCESS KEY FACTORS OF COMPLEX PRODUCT SYSTEMS PROJECTS AT DIFFERENT LIFE CYCLE STAGES
Abstract and keywords
Abstract (English):
The article contains results of research about key success factors in Complex Product Systemsprojects (CoPS-projects). Results based on survey of major foreign companies’ projects managers such as Micron Optics (US), HBM FiberSesning (Portugal), Sylex (Slovakia), OzOptics (USA) and others. The study revealed defining characteristics of successful CoPSprojects, key factors and criteria for determining the success across all life cycle stages. As a result, the article proposes a mechanism of CoPS-project management based on monitoring the success factors at each project stage.

Keywords:
new product development, project success factors, complex system products, project life cycle
Text
Publication text (PDF): Read Download

Введение

Особый тип инновационных проектов, связанных с внедрением сложных систем продуктов (далее — CoPS, Complex Product Systems) имеет очень важное значение для будущего любой современной высокотехнологичной корпорации, а также государственного и мирового развития в целом. Сложные системы продуктов — это дорогостоящие, наукоемкие системы, для функционирования основного продукта которых необходимы дополнительные подсистемы и конструкции, входящие в состав системы. Вопрос успеха проекта при этом является одной из наименее проработанных концепций и вместе с тем одним из наиважнейших аспектов в области управления такими типами проектов. Актуальность рассматриваемой темы обусловлена отсутствием системного представления о том, что понимать под успешностью инновационного CoPS-проекта, и какие механизмы управления применять для реализации таких проектов. Данный факт подтверждает статистика: довольно часто проекты по разработке нового продукта проваливаются, а достигают успеха в среднем в 60% случаев [15].

Так же как изменения главных параметров в жизненном цикле проекта, его прогресс, результаты, изменения ресурсов и т.д., очень важно на всех этапах его реализации оценивать потенциально достигаемую успешность проекта. Практическая значимость измерения успеха состоит в том, что данная деятельность нацелена не столько на оценку уже реализованного проекта путем анализа его результатов и степени достижения целей, сколько на прогнозирование будущего успеха проекта на различных стадиях выполнения.

References

1. Artem´ev D.G., Grebenshchikova E.N. Kriterii uspekha proektov po razrabotke novogo produkta na raznykh stadiyakh ikh zhiznennogo tsikla [Success criteria of projects to develop new products in various stages of their life cycle]. ArsAdministrandi (Iskusstvo upravleniya) [ArsAdministrandi (Arts Management)]. 2015, I. 5, pp. 41-57.

2. Rukovodstvo k svodu znaniy po upravleniyu proektami (Rukovodstvo PMBOK®) [Guide to the Body of Knowledge Project Management (PMBOK® Guide)]. 2013. 614 p.

3. Archibald R.D, Archibald S.C. Leading and Managing Innovation: What Every Executive Team Must Know about Project, Program, and Portfolio Management, Second Edition. - 2016.

4. Belassi W., Tukel O.I. A new framework for determining critical success-failure factors in projects. International Journal of Project Management. 1996. № 3. P. 141-151.

5. Bhuiyan N. A framework for successful new product development. Journal of Industrial Engineering and management. 2011. № 4(4). P. 746-770.

6. Cooper R.G., Kleinschmidt, E.J. Benchmarking the firm’s critical success factors in new product development. Journal of Product Innovation Management. 1995. № 12. P. 374-391.

7. Cooper, R.G. Formula for success. Marketing Management Magazine. March/April. 2006. P. 21-24.

8. Cooper R.G., Kleinschmidt E.J. Winning businesses in product development: the critical success factors. Industrial Research Institute, Inc. 2007.

9. Cooper R.G. Perspective: The Stage-Gates Idea-to-Launch Process - Update, What’s New, and NexGen Systems. Journal of Product Innovation Management. 2008. № 25. P. 213-232.

10. Cooper R.G. What’s Next? After Stage-Gate: Progressive companies are developing a new generation of idea-tolaunch processes. Research-Technology Management. January-February. 2014. P. 20-31.

11. Davies A. The life cycle of a complex product system. International Journal of Innovation Management. 1997. 1(3). P. 229-256.

12. DeCarlo D. eXtreme Project Management. Using Leadership, Principles, and Tools to Deliver Value in the Face of Volatility. 2004.

13. Duggal J.S. How Do You Measure Project Success? Rethinking the Triple Constraint 9 July 2010. Available at: http://www.pmi.org/eNews/Post/2010_07-09/NLU_How-Measure-Project-Success.html

14. Duncan W.R. Defining and Measuring Project Success. Project Management Partners. 2005. № 4.

15. Edgett E.J. Latest Research: New Product Success, Failure and Kill Rates. Available at: http://www.stage-gate.com/resources_stage-gate_latestresearch.php

16. Gann D. Technology policy: an international comparison of innovation in major capital projects. 1st International Conference on Technology and Innovation, Macau. 1997.

17. Gemuenden H.G., Lechler T. Success Factors of Project Management: The Critical Few: An Empirical Investigation. Portland International Conference on Management of Engineering and Technology. 1997. P. 375-377.

18. Gemunden H.G. Success Factors of Global New Product Development Programs, the Definition of Project Success, Knowledge Sharing, and Special Issues. Project Management Journal. 2015. № 1. P. 2-11.

19. Hertenstein J.H., Platt M.B., Performance measures and management control in new product development. Account. Horiz. 2000. №14. P. 303-323.

20. Hobday M. The project-based organisation: an ideal form for managing complex products and systems? Research policy. 2000. № 29. P. 871-893.

21. Pinto J.K., Slevin D.P. Critical factors in successful project implementation. IEEE Transactions on Engineering Management. 1987. № 34 (1). P. 22-27.

22. Souder W. Managing new products innovations. - 1987.

23. Suomala P . The life cycle dimension of new product development performance measurement. Int. J. Innov. Manag. 2004. № 8. P. 193-221.

24. Turner R., Zolin R. Forecasting Success on Large Projects: Developing Reliable Scales to Predict Multiple Perspectives by Multiple Stakeholders Over Multiple Time Frames. 2012. № 43. P. 87-99.

25. Tzokasa N. et al. Navigating the new product development process. Industrial Marketing Management. 2004. № 33. P. 619-626.

26. Wideman M.R. The Role of the Project Life Cycle (Life Span) in Project Management. 2004.

27. Ying T.R., Khim T.Y. Research challenges on complex product systems (CoPS) innovation. Journal of the Chinese Institute of Industrial Engineers. 2006. № 23 (6). P. 519-529.

Login or Create
* Forgot password?