In recent decades, the cultural sphere in Russia has made a significant breakthrough in the use of modern communication technologies and Internet opportunities. Communication technology is strategically planned, developed on a scientific basis, purposeful process of impact on the audience. Communication technology consists of a sequence of actions and allow you to manage organizations and social processes taking place in society, to maximize the effectiveness of communication. In the era of the information society, where the information content and information support processes in all spheres of modern civilized countries over the past decade has increased many times, communication is now the important part of any sphere of activity. Communication technology can generate communicative space so that events occurring allegedly by accident, are in fact a wellplanned strategy with predictable results. Improving communication technologies creates new opportunities for the cultural development of society.
communication science, information, contemporary art, art market, the artist, technology, targeted audience.
Коммуникативные технологии — это стратегически спланированный, разработанный на научной основе, целенаправленный процесс воздействия на аудиторию. Коммуникативные технологии состоят из последовательных действий и позволяют управлять организациями и социальными процессами, происходящими в обществе, максимально повышать эффективность коммуникации.
В эпоху информационного общества, когда информационное содержание и информационное сопровождение процессов во всех сферах жизни современных цивилизованных стран за последние десятилетия возросло многократно, коммуникация представляет теперь важную составляющую любой сферы деятельности. Коммуникативные технологии не являются изобретением ХХ в.: книга, религиозная проповедь, агитационная речь политика или полководца — все это можно отнести к коммуникативным технологиям прошлого, направленным на изменение массового сознания, воздействия на социокультурные установки в обществе. В дальнейшем, с появлением телефона, средств массовой информации, Интернета, электронной почты, характер социальных связей сильно видоизменился. Коммуникационные процессы стали гораздо более значимы.
1. Andrianov M.S. Neverbal’najakommunikacija: psihologijaiparvo [Nonverbal communication: psychology and law]. Moscow, Institut Obshhegumanitarnyh Issledovanij Publ., 2007. 256 p.
2. Borisnjov S.V. Sociologija kommunikacii: Ucheb. Posobie dlja vuzov [Communications Sociology: Textbook. manual for high schools]. Moscow, JUNITI-DANA Publ., 2003. 270 p.
3. Davydov Ju.N. Iskusstvo kak social’nyj fenomen [Art as a social phenomenon]. Moscow, Iskusstvo Publ., 1968. 343 p.
4. Didenko V.D. Duhovnaya realnost I iskusstvo: Estetika preobrazheniya [The spiritual reality and art: aesthetic transfiguration]. Moscow, Belovode Publ., 2005, p. 271
5. Gojhman O.Ya. Kommunikativistika v sovremennom obshhestve [Communicativity in modern society]. Nauchnye issledovanija i razrabotki. Sovremennaja kommunikativistika [Scientifi c research and development.Moderncommunicativity], 2012, I. 1, pp. 4-8
6. Goyhman O.Ya. Rechevaya kommunikatsiya [Speech communication]. Мoscow, 2001.
7. Makljujen M. Sredstvoest’ samosoderzhanie [The tool has a very content]. Informacionnoe obshhestvo. Sb. nauch. trudov. Moscow, 2004. 341 p.
8. Mel’nik A.V. Informacionno-kommunikacionnyetehnologii v sovremennomobshhestve: sushhnost’ irol’. Cand. Diss. [Information and communication technology in modern society: the nature and role]. Saratov, 2011. 164 p.
9. Panasjuk A.Ju. Psihologija ritoriki: teorijai praktika ubezhdajushhego vozdejstvija [Psychology rhetorical theory and practice persuasive impact]. Rostov-on-Don, Feniks Publ., 2007. 208 p.
10. Pochepcov G.G. Teorija kommunikacii [Theory of communication]. Moscow, «Refl-buk» Publ., Kiev, «Vakler» Publ., 2001. 656 p.