UROK OKRUZHAYUSCHEGO MIRA NA TEMU: «NASHI POMOSCHNIKI – ORGANY CHUVSTV» (1-Y KLASS)
Abstract and keywords
Abstract (English):
The article introduces the organization and conduct of the lesson in the first grade, in which students acquire knowledge about the work of the senses organs, helping a person to navigate in the world, make it a more complete picture. During the lesson the purpose of the planned results achievement is realized: by primary school children universal learning activities are formed - cognitive, regulatory, communicative. Particular attention is paid to the education of conscious relation to the need to comply with the requirements of the protection of the senses.

Keywords:
lesson planned results, universal learning activities, updating of knowledge, the creation of problematic situations, conversation, self-esteem, analysis and evaluation to the object through the senses.
Text

Тема урока: «Наши помощники – органы чувств».

Планируемые результаты урока:

Предметные:

  • познакомить детей с органами чувств и их значением для человека;
  • расширить и углубить знания детей о работе органов чувств;
  • сформировать знания о соблюдении гигиенических требований к охране органов чувств.

Метапредметные:

а) регулятивные:

  • учить составлять план последовательности действий;
  • формировать умение принимать и сохранять учебную задачу, прогнозировать результаты степени усвоения изучаемого материала, оценивать результат своих действий, осуществлять итоговый и пошаговый контроль результатов;
  • воспитывать умение работать самостоятельно и в паре, оказывать помощь товарищу;

б) коммуникативные:

  • формировать умения обобщать, высказывать свою точку зрения, рассуждать, делать выводы и обобщения;

в) познавательные:

  • учить использовать знаково-символические средства для решения учебных задач;
  • формировать умения осуществлять анализ объекта с выделением существенных признаков, проводить сравнения, классификацию изучаемых объектов;
  • учить строить простейшие рассуждения.

Личностные:

  • формировать интерес и положительное отношение к изучению окружающего мира;
  • расширять знания детей о человеке, его организме и способах познании мира.
References

1. Vinogradova N.F. Okruzhayushchiy mir: metodika obucheniya. 1-2 kl.; 3-4 kl. [The world around us: learning methodology. 1-2 grades; 3-4 grades]. Moscow, Ventana-Graf Publ., 2012, 2013.

2. Ignatova S.V. Slyshu, vizhu, oshchushchayu [I hear, see, feel]. Moscow, Yuventa Publ., 2011. 48 p.

3. Kozlova S.A., Shukshina S.E. Tematicheskiy slovar’ v kartinkakh. Mir cheloveka. Ya i moe telo [Thematic Picture Dictionary. World Rights. I and my body]. Moscow, Shkol’naya pressa Publ., 2013. 48 p.

4. Kolpakova O.V. Zanimatel’naya biologiya [Interesting Biology]. Moscow, Belyy gorod, 2010. 144 p.

5. Shukshina S.E. Ya i moe telo. Programma zanyatiy, uprazhneniya, didakticheskie igry [I and my body. The syllabus, exercises, educational games]. Moscow, Yuventa Publ., 2009. 96 p.

Login or Create
* Forgot password?