Abstract and keywords
Abstract (English):
These notes – detailed plan presentation on my personal memories of S.Krein. He is not taught in our course, but played a significant role in my college life, and then, when I was working in the department. It turned out that we are much more common than I imagined, and our collaboration has led to practical results, which are still used in the educational process.

Keywords:
methods of teaching mathematics, art of the lecturer.
Text

УДК: 372.851

НЕРАЗГАДАННАЯ ЗАГАДКА СЕЛИМА КРЕЙНА

THE UNSOLVED RIDDLE OF SELIM KREIN

Каплан А.В., старший преподаватель

ФГБОУ ВПО «Воронежский государственный университет»

avkaplan@mail.ru

DOI: 10.12737/6799

 

Аннотация: Эти заметки – развернутый план выступления, посвященного моим личным воспоминаниям о Селиме Григорьевиче Крейне. Крейн  не преподавал на нашем курсе, но сыграл заметную роль и в моей студенческой жизни и потом, когда я уже работал на факультете. Оказалось, что мы встречались гораздо чаще, чем я себе представлял, и наша совместная работа привела к практическим результатам, которые до сих пор используются в учебном процессе. 

Summary:These notes  – detailed plan presentation on my personal memories of S.Krein. He is not taught in our course, but played a significant role in my college life, and then, when I was working in the department. It turned out that we are much more common than I imagined, and our collaboration has led to practical results, which are still used in the educational process.

Ключевые слова: методика преподавания математики, искусство лектора.

 

Keywords: methods of teaching mathematics, art of the lecturer. 


Login or Create
* Forgot password?