Abstract and keywords
Abstract (English):
The article considers the effective usage of interactive whiteboard system (IWBS) ActivBoard for teaching cadets math and informatics.

Keywords:
interactive whiteboard system, IT, ActivBoard.
Text

УДК 004.357

INTERACTIVE WHITEBOARD SYSTEM ACTIVBOARD USAGE FOR CADETS TRAINING

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНТЕРАКТИВНОЙ ДОСКИ ACTIVBOARD

В ОБУЧЕНИИ КУРСАНТОВ

Урывская Т.Ю., к.ф.-м.н.,

Петшауэр М.Ю.

ФГВОУВПО «ВУНЦ ВВС «ВВА»,

г. Воронеж, Россия,

u_tanya2002@mail.ru,max1100@mail.ru

DOI: 10.12737/6411

 

Аннотация: В статье рассматривается вопрос эффективного использования интерактивной доски ActivBoard в процессе обучения курсантов математике и информатике.

Summary: The article considers the effective usage of interactive whiteboard system (IWBS) ActivBoard for teaching cadets math and informatics.

Ключевые слова: интерактивное оборудование, ITтехнологии, доска ACTIVBOARD.

Key words: interactive whiteboard system, IT, ActivBoard.

 Activity of modern teacher is difficult to imagine without usage of new multimedia facilities, in particular without using IWBS. IT can be used at any stage of the activity: the topic classes indication; at the beginning of the lesson with help of points of the learning topic with problematic situation creation; as accompaniment of the instructor explanation (presentations, formulas, diagrams, drawings, video clips, etc.); for the monitoring of the knowledge (using the remote voting, in the form of tests);

References

1. Shagrova G.V., Kulikova T.A. Elektronnyy kompleks dlya organizatsii samostoyatel´noy raboty studentov. //Materialy XIV Mezhdunarodnoy konferentsii «Primenenie komp´yuternykh tekhnologiy v obrazovanii» 2003. Troitsk. - s. 243-245.

2. Uryvskaya T.Yu. Ispol´zovanie mul´timediynogo oborudovaniya na lektsiyakh i prakticheskikh zanyatiyakh po matematike i informatike.. Materialy Vserossiyskoy zaochnoy voenno-nauchnoy konferentsii «Voprosy modernizatsii sistemy podgotovki letnogo i inzhenernogo-tekhnicheskogo sostava v sovremennykh usloviyakh», 2013. №2 S. 239-242.


Login or Create
* Forgot password?