SKILLS DEVELOPMENT AND RETRAINING BY MEANS OF DISTANCE LEARNING TECHNOLOGIES
Abstract and keywords
Abstract (English):
This article discusses some of the key aspects of the organization of additional education with the use of distance learning technologies of workers of pedagogical field. This article is based on the experience of organization of skills development and retraining of teachers and administrators of schools of the Moscow region. The paper outlines the key aims and objectives of the application of distance learning technology in the organization of advanced education. The author notes the need to develop a special educational environment and discloses conditions of the organization of work of students, teachers and curriculum developers. Functional units of the educational institutions of additional professional education and its regional offices are reviewed. The most effective forms of training activities in terms of information- educational environment are outlined.

Keywords:
further professional education, information and educational environment, skills development, experience of application of distance learning technology in skills development of teachers and administrators of educational institutions of the Moscow region, organization of application of distance learning technologies.
Text

Одним из приоритетных направлений развития системы образования Московской области традиционно является повышение квалификации и переподготовка руководителей, педагогических работников и специалистов системы образования. В настоящее время для решения этой задачи подразделением дополнительного профессионального образования ГБОУ ВПО МО «Академия социального управления» (далее Академия) активно применяются дистанционные образовательные технологии.

При реализации программ повышения квалификации и переподготовки с применением дистанционных образовательных технологий Академия обеспечивает доступ слушателей к информационнообразовательной среде и учебно-методическому обеспечению согласно учебной программе, изучаемой слушателем.

Персонифицированный доступ к информационно-образовательной среде организован также для профессорско-преподавательского состава, управленческого и учебно-вспомогательного персонала.

Специалисты имеют доступ к информационно-образовательной среде и учебно-методическому обеспечению согласно их функционалу. Так, например, преподаватель может проверить и оценить работу, сданную слушателем только его электронного курса.

Академия устанавливает порядок и формы доступа к используемой информационно-образовательной среде. Это позволяет организовать работу в рамках среды наиболее эффективно, исходя из целей и задач повышения квалификации и переподготовки руководителей, педагогических работников и специалистов системы образования.

Login or Create
* Forgot password?