DEVELOPMENT OF IDEAS OF MATH EDUCATION OF YOUNGER SCHOOLCHILDREN IN SOVIET SCHOOL IN 30-50-IES OF THE XX CENTURY
Abstract and keywords
Abstract (English):
The article deals with the developmental dynamics of the methods of mathematical education in one of the most important periods of the formation of a primary school in our country. The author describes the positive aspects in the development of primary education, reveals the flaws and contradictions. The detailed review of all components of methodical system is given: objectives, content, methods, means of mathematical formation of younger schoolchildren.

Keywords:
mathematical education, younger schoolchild, formation of methodical system, means of education, program in mathematics, educational material, personalities.
Text

Преобразования, которые происходят сегодня в математическом образовании младших школьников, не могут не учитывать исторический опыт развития советской школы, особенности становления дидактической и методической системы начального образования, противоречия и проблемы, связанные с определением содержания обучения математике, отбором методов, приемов, форм организации процесса изучения этого предмета на первом этапе школьного образования. На наш взгляд, особый интерес представляет период становления методики начального обучения, который совпал с эпохой бурных и противоречивых исторических событий, повлиявших на систему советского образования: начало социалистического строительства в Советском Союзе, особое влияние идеологии на содержание и характер обучения, особенности начальной школы в годы войны, существенные изменения в послесталинскую эпоху и др.

Login or Create
* Forgot password?